O soutěži
Fénix content marketing na českém trhu již 10 let definuje nejlepší práci, agentury a zadavatele v oblasti obsahového marketingu prostřednictvím soutěže, která je hodnocena porotou téměř 40 nejlepších odborníků ve svých oblastech práce.
Soutěž tím zároveň vytváří kvalitativní žebříček z přibližně 200 prací ročně, které se pohybují v širokém spektru témat od Národní galerie po ČEZ. V soutěži je vyvářená online a offline část kategorií a i přihlášek. V tuto chvíli jsou v poměru 60 % pro online a 40 % offline přihlášky. Vítěze jednotlivých kategorií naleznete v sekci Výsledky, kde jsou tyto seřazeny dle let s historií do roku 2013.
FREYA
Fénix content marketing je aktivita je pod patronátem B2B subjektu FREYA, který se věnuje zastřešení aktivit B2B na českém trhu a směrem k zahraničí (je členem britské The CMA a aktivním členem International Content Marketing Forum (ICMF)). FREYA dále provozuje Asociaci Brand a Content marketingu, která vznikla v roce 2016 jako Asociace Content marketingu. Zároveň je pořadatelem odborných vzdělávacích konferencí, které pořádá od roku 2011. FREYA pořádá také každoroční konferenci Content marketing, na které představuje témata a trendy, které pro danou sezónu jsou zajímavé a mají inspirovat. Keynote speaker těchto akcí je vždy odborník ze zahraničí, který nabízí case study a své perspektivy nahlížení na content marketing jako disciplínu.
„FREYA byla založená jako agentura a svým klientským aktivitám se tento subjekt přestal věnovat v roce 2019, aby nebyl ve střetu zájmů a čistě a jasně sloužil definovaným aktivitám, které na roční bázi realizujeme. Já jsem tak klientskou práci ukončila po 15 letech a v tuto chvíli jsem v krom řízení skupiny těchto projektů na úrovni konzultanta,“ vysvětluje změny ředitelka a zakladatelka soutěže Kateřina Borovanská
Jak pracujeme s vaší přihláškou a poslanými materiály?
Vaši přihlášku po jejím obdržení zkontrolujeme a kontrolujeme přílohy, které k ní zašlete. Je možné poslat prezentaci projektu, video, fotky, media clipping, zkrátka libovolný doprovodný materiál, který by ideálně měl být v přihlášce popsaný.
Doporučujeme umístit na Google Drive nebo jiné úložiště, ideálně na linky, které do 7 dní neobnovitelně vyprší – katalogizujeme přes 200 prací, je pro nás dobré mít k pracem přístup co nejdéle.
Porotci vaši práci a projekt nemusí znát, prosím, myslete na to, když projekt popisujete a přidejte informace, které považujete za samozřejmé. Dost často se je pak snažíme v rámci hodnocení dohledat a ověřit.
K přihlášce magazínů také patří zaslání magazínů (3 ks od tří po sobě jdoucích číslech).
V přihlášce je zcela správné porotě vysvětlit, proč by vaše práce měla vyhrát a jak je zasazená do celkového kontextu, v čem je třeba výjimečná.
Pokud k vašim projektům máte konkrétní data, prosím, uveďte je a dejte porotě vodítko k ocenění efektivity.
Jak probíhá hodnocení porot?
Poroty jsou rozdělené do jednotlivých sekcí dle odbornosti porotců a zároveň tak, aby pokrývaly jednotlivé aspekty ke zhodnocení u soutěžních prací.
Porota probíhá ve dvou kolech – porotce se o vaší práci dozvídá z podkladů, které jste doručili, případně z toho, co může nalézt standardní formou. Je tedy opravdu podstatné, aby přihláška obsahovala komplexní pohled na vaši práci.
Druhé kolo hodnocení probíhá osobně a celodenní až dvoudenní diskusí jednotlivých týmů. Zvláště pak ještě porota tvůrců, která má možnost udělit zvláštní ocenění – ta navržená předchozími porotami a zároveň pak preferovaně k diskusi jsou:
- Nejlepší titulní stránka magazínu – cover
- Inovace
- Efektivita
- Design
- Nejlepší klient
- Neziskový sektor (do této kategorie se každoročně práce mohou hlásit zcela bezplatně – pouze vyplněním přihlášky a kategorizováním do Neziskového sektoru)
- Fotografie – Fotoprodukce
- Text
Jednotlivé poroty dodržují základní principy hodnocení:
- Objektivita
- Transparentnost
- Nestrannost a Nezávislost (své práce a práce svých agentur porotci nehodnotí)
- Profesionalita
- Pravdivost
- Kvalita
- Inovace-Inspirace-Vzor
- Užít si, že na trhu vznikají krásné práce (ano, každý rok jsme znovu překvapení, kolik kvalitních prací se přihlásí a jak stabilní projekty získávají kvalitativní upgrade)
Porota nemá povinnost udělit všechna místa, zároveň může jednotlivé pozice i multiplikovat v případě podobného počtu bodů, který často dosahuje souběhu s rozdílem o setiny bodu.
Mimořádná ocenění navíc porota může udělit i pracím, které se neumístily na shortlistech.
Oborové kategorie jsou hodnoceny podle bodového hodnocení v příslušných kategoriích a dle segmentace podle zvoleného oboru.
Slavnostní vyhlášení proběhne v červnu 2023.
Těšíme se na vaše přihlášky a skvělé práce z roku 2022,
Hodně štěstí!
Kateřina Borovanská & tým soutěže