Porota – 2013

Ondřej Aust

Šéfredaktor, Médiář.cz Od ledna 2011 šéfredaktor, nyní i vydavatel oborového zpravodajství o médiích a marketingu Médiář.cz (www.mediar.cz). Od prosince 2010 pořadatel pravidelné soutěžní přehlídky českých a slovenských mobilních aplikací AppParade (www.appparade.cz). 2009-2010 vedoucí redaktor mediálního zpravodajství v PPF Media. 2004-2009 redaktor Lidových novin (od dubna 2005 autor pravidelné páteční stránky o médiích). 2002-2004 editor webu české redakce BBC World Service. Absolvent mediálních studií na FSV UK v Praze.

Radek Polák

Šéfredaktor, Strategie Radek Polák působí  v oboru PR od roku 1998. Začínal jako redaktor v magazínu Strategie, dále působil  např. jako PR manager v AMI Communications, a ředitel PR a marketingu v Sekyra Group. Před tím, než se stal šéfredaktorem Strategie, působil jako Managing Partner v  Megafon PR. Vystudoval VŠE v Praze, působí jako lektor v Českém institutu reklamní a marketingové komunikace a  Asociaci Public Relations agentur. Jako porotce působil v soutěžích Zlatá koruna – POPAI a v České ceně za PR. Mezi jeho zájmy patří četba, hudba, cestování a sport (lyže, kolo, fotbal).

Jitka Němečková

Manažerka komunikace, Unipetrol Aktuálně je zodpovědná za interní, externí komunikaci a CSR společností Spolana Neratovice a litvínovské Unipetrol RPA. Před tím měla na starosti komunikační strategii výzkumné společnosti specializující se na stavebnictví, CEEC Research. V minulosti pracovala ve vedení fullservisové agentury Remmark a jako odborná redaktorka týdeníku Marketing&Media.

Pavel Košek

Tiskový tajemník ČISOK V roce 2006 úspěšně ukončil magisterské studium na FSV UK, obor žurnalistika, před tím graduoval v oboru veřejná a sociální politika. Mimo jiné absolvoval i London School of PR. Co se týče profesního života, tak celá jeho dosavadní kariéra je spojena s komunikací a prací s médii. Svoji kariéru započal coby novinář - freelancer v roce 1997. Postupem času zastával vedoucí pozici a rozjížděl zpravodajství serveru Centrum.cz, v letech 2003–2005 pracoval jako specialista pro komunikaci a styk s médii u společnosti Provident Financial. V letech 2005–2007 byl vybrán na post tiskového mluvčího a PR manažera Státního fondu životního prostředí ČR. Následujících 6 let působil v oblasti farmaceutického průmyslu jako Governement Affairs & PR Manager největší světové generické společnosti Teva, zároveň vedl mediální komisi České asociace farmaceutických firem. Od května 2013 zastává pozici Public Affairs Managera pro Vodafone Czech Republic. Mimo to, je od roku 2009 spjat s Česko-izraelskou smíšenou obchodní komorou, kde po dvou funkčních obdobích v Radě v současné době plní roli tiskového tajemníka. Ve svém volném čase se Pavel Košek věnuje zejména poslechu hudby, sportovním aktivitám, kinematografii a samozřejmě i tomu, co jej naplňuje v profesním životě. A tím jsou média, komunikace a cestování vlakem.

Frkous Roman

Odborník na měřitelnou komunikaci Roman Frkous se již více než 15 let věnuje měřitelné komunikaci. Pracuje jako poradce a lektor v oblasti marketingu a firemní komunikace. Před tím pracoval na pozici ředitele marketingu a komunikace ve společnosti Siemens. Působil také čtyři a půl roku v GE Money Bank jako ředitel komunikace. Před GE Money Bank pracoval 6 let ve společnosti Oskar/Vodafone na pozici PR manažera, mluvčího a Senior Project Managera. Zde se podílel na přípravě a realizaci netradičních guerillových kampaní, zodpovídal za vztahy s veřejností, komunikační podporu služeb, krizovou komunikaci, užíval si moderování zaměstnaneckých akcí a spolupracoval na mnoha vzdělávacích projektech. Obdržel také prestižní cenu Osobnost roku 2005 udělovanou PR Klubem za výrazné ovlivnění image společnosti pomocí nástrojů public relations. Věří, že komunikaci je možno měřit a přesně vyhodnocovat její dopady.

Jindřich Lacko

Jindřich Lacko v roce 1973 graduoval na Vysoké škole ekonomické na obchodní fakultě a získal titul inženýr. Během své praxe působil v reklamní agentuře RAPID Praha (oddělení Public Relations), působil jako tiskový mluvčí na Ministerstvu průmyslu ČSR a Ministerstvu zahraničního obchodu, dále působil v agentuře Burson-Masteller, Pragma Communications (vlastní agentura), dále působil v agentuře GCI Praha, Hill&Knowlton Praha a také jako nezávislý konzultant. Je jedním se čtyř iniciátorů vzniku asociace APRA, kde byl dvě volební období členem její Výkonné rady, dvě volební období předsedou Revizní rady a dvě volební odbobí členem Etické komise APRA. Je ředitelem kurzu LSPR v Praze, který je pod záštitou APRA, a přednášel PR na Vysoké škole ekonomické na Fakultě podnikového řízení.

Petr Andrýsek

SocialSharks Už pět let pomáhá Petr pod značkou SocialSharks budovat značkám slávu na sociálních sítích. Libuje si v kreativních řešeních, je posedlý excelentností a rád se podílí na zajímavých věcech. Původem z Ostravy, aktuálně působící se svou firmou v Praze, ačkoliv srdcem stále Ostravák! Pomáhá firmám zavádět sociální sítě do komunikace, využívat jejich potenciál, pracovat s komunitami a daty. S ostatními žraloky pracují pro značky jako Big Shock!, Albi, Lidl, UniCredit Bank a mnoho dalších.

Jiří Janoušek

Výkonný ředitel, AKA Absolvoval FAMU, studoval na Institutu politických věd v Paříži. 1967-1982 pracoval v Mladém světě jako reportér, 1983- 1991 byl ředitelem Československého filmexportu. V reklamě působí od roku 1992, kdy otevřel zastoupení sítě Euro RSCG v Praze, od 1994 v Mark/BBDO jako client service director , v letech 2000-02 managing partner PR agentury Impact (součást BBDO Group v ČR), pak zpět v Euro RSCG, kde řídil dceřinou společnost Dream Studios. Od května 2005 výkonný ředitel AKA. Je autorem řady publicistických knih, kupř. Hvězdy z masa a kostí, Tváře bez svatozáře, Rozhovory s Janem Werichem, Na vlastní kůži, Ivan Lendl, S Ebenem na plovárně (literární verze vybraných televizních besed).

Benjamin Hasič

Foxo.cz Majitel pražské reklamní agentury Foxo, která se věnuje online marketingu se zaměřením na sociální sítě a tvorbu obsahu v nich. Od roku 2012 ve službě nazvané SocialReporter.cz spojuje marketing v sociálních sítích s analýzou a tvorbou obsahu a nabízí tak unikátní produkt monitoringu a reakcí napříč online světem. Dále se Foxo specializuje na oblast grafických prací (od návrhu korporátních identit, po návrhy reklamy pro tištěná i online média, až po návrhy webových prezentací). Foxo provozuje největší soutěžní aplikaci SOUTĚŽ.ME, jež umožňuje pořádání soutěží v prostředí FACEBOOKu. Absolvent Informačního managementu na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Marek Prchal

Idea maker Idea maker Marek Prchal se podílel na kampaních pro politické hnutí ANO, Pražskou integrovanou dopravu, Subaru, Ditu P., TOP 09, Přemluv bábu, obrovském množství online projektů pro značky Mercedse-Benz, Vodafone, Nivea, Snickers, LEGO, Pepsi, Jameson ad., ve volném čase se snaží udělat nějakou legraci pro Médiář.cz, což jsou např. přehlídka mobilních aplikací AppParade nebo výjimečně hořká Reklamní Katovna. Marka vloni jmenoval jeden uchazeč o zaměstnání v online agentuře jako svůj hlavní vzor, teprve za ním jmenoval Steva Jobse.

Mgr. Marek Zeman

Ředitel odboru vnějších vztahů a komunikace, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Marek Zeman vystudoval obory český jazyk a literatura na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity v Brně. Během své kariéry působil jako redaktor v deníku Telegraf a Lidových novinách a také byl vedoucím oddělení reportérů v deníku Metro, později pracoval jako Account Manager a Media Manager v agenturách IMPACT P a Euro RSCG. Poté působil jako vedoucí tiskového oddělení a tiskový mluvčí na Ministerstvu financí ČR, jako Ředitel útvaru PR a komunikace pro ČR a SR v AXA Česká republika a v srpnu 2012 jako tiskový mluvčí Vladimíra Dlouhého pro prezidentskou kampaň. Nyní je ředitelem odboru vnějších vztahů a komunikace na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Během své karéry získal ocenění Mluvčí roku 2005 udělované institutem moderní komunikace, Tiskový mluvčí roku 2004 v anketě pořádané Komorou Public Relations a ocenění Profesionál roku 2006 a 2008 v anketě pořádané PR Klubem. Mezi jeho koníčky patří běh, lyžování, jízda na kole a rodina.

Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.

prezidentka České marketingové společnosti (ČMS), předsedkyně Asociace psychologů trhu (APT), členka Evropské společnosti pro výzkum trhu a veřejného mínění (ESOMAR), členka Českomoravské psychologické společnosti (ČMP) V současné době působí jako nezávislý poradce pro oblast psychologie trhu, marketingových komunikací a kvalitativního výzkumu trhu a zastává významné funkce v oborových a profesních organizacích. Je členkou certifikační komise ČMS. Přednáší na UTB Zlín, VŠE Praha a dalších vysokých školách i odborných konferencích. Působí v odborných porotách jako Zlatý středník, Duhová kulička, Duhový paprsek, Znojemský Hrozen aj. V porotě soutěže Zlatý středník působí od jejího počátku. Publikuje v odborných periodikách, jako je např. Strategie, Marketing a komunikace, Trend marketing, In-Store marketing, Psychologie Dnes, Psychologie v ekonomické praxi, Hospodářské noviny, Prosperita aj. Je autorkou či spoluautorkou knižních publikací: Výzkum účinnosti propagace, Úvod do psychologie trhu, Zeptejte se zákazníka, Encyklopedie zahraničního obchodu, Základy psychologie trhu, Malý slovník propagace, Základy marketingu pro střední školy, Psychologie reklamy, Psychologie spotřebitele, Reklama – Jak dělat reklamu, Veletrhy a výstavy, Image a firemní identita, Chování zákazníka a další. V jednom rozhovoru na sebe prozradila, že jejím oblíbením citátem je: Oscar Wilde: „Jediný způsob, jak se zbavit pokušení, je podlehnout mu“. A dodala, že celý život vlastně podléhá pokušení začínat znovu a pokoušet se překročit „vlastní stín“. S výsledkem střídavým. Protože stejný autor také říká: „Veškeré umění je povrch i symbol zároveň. Ti, kdo jdou pod tento povrch, dělají to na vlastní nebezpečí“. Jinak má ráda posezení s přáteli při dobrém bílém víně. A ráda tráví volný čas na chaloupce v Souticích.

Michaela Losekoot

Marketing & Product Booklover, Martinus.cz Michelle se stará o sociální sítě internetového knihkupectví Martinus.cz a vedle toho pomáhá s vytvořením marketingové strategie menším či neziskovým firmám. Hýčká si svou pozici copywritera a občas fušuje do PR. Školí tvůrčí psaní a sociální média pro skillsharový projekt Naučmese.cz a ve volném čase obráží pražské kavárny s přáteli, kteří si stále ještě nezvykli, že cokoliv jí řeknou, se může nechutně rychle objevit na jejím Twitteru nebo blogu. Miluje svého psa, couchsurfing, spánek a pozitivní lidi. V Divadle Dobeška vede kurzy tvůrčího psaní, kterými navázala na tradici svého učitele, spisovatele Arnošta Lustiga.

Václav Sochor

Šéfredaktor, Marketing & Média Od března 2013 jsem ve vydavatelství Economia Publisherem B2B titulů a šéfredaktorem Marketing & Média. Od ledna 2011 jsem byl šéfredaktorem stanice Rádia Česko. V listopadu téhož roku jsem byl generálním ředitelem Českého rozhlasu Peterem Duhanem pověřen (společně s šéfredaktorem ČRo 6 Danielem Rausem) přípravou nové stanice mluveného slova. V roce 2010 jsem připravoval a uváděl čtyři pořady pro Český rozhlas - dva na Radiožurnálu a dva na Rádiu Česko, kde jsem v té době i pravidelně moderoval. V médiích jsem začínal v roce 1994, ještě coby student politologie na FSV UK, v zahraniční redakci čerstvě vzniklé televize Nova. O necelý rok později jsem k tomu přidal i ranní směny v nově vzniklé kanceláři české redakce BBC v Praze a v roce 1996 jsem odjel pracovat do BBC do Londýna. Zpátky do Prahy jsem se přestěhoval v roce 2000 spolu s celou českou redakcí BBC, v níž jsem pracoval jako moderátor a redaktor až do ukončení vysílání v roce 2006. V roli vedoucího zahraničního zpravodajství jsem pak stál u vzniku televize Z1. Když byl start nových digitálních stanic v důsledku soudního rozhodnutí o rok odložen, přijal jsem nabídku vést odborný týdeník o médiích a komerční komunikaci Strategie. V jeho čele jsem stál od léta 2007 do konce roku 2009. Poté, co byla spuštěna televize Z1, jsem připravoval a moderoval autorský týdeník Z1 Marketing. Kromě toho jsem kontinuálně pracoval na řadě vedlejších projektů - byl jsem např. šéfredaktorem dvouměsíčníků TravelFocus (2003-2007) a Barlife (2004-2006). V roce 2008 jsem v České televizi moderoval pořad Média a svět. Tentýž rok jsem byl také programovým ředitelem mezinárodního reklamního festivalu PIAF, na jehož vzniku jsem se podílel.

Michal Donath

Managing Director, Donath Business & Media V oboru public relations začal pracovat v roce 1991 jako generální ředitel agentury Burson-Marsteller. V polovině roku 1998 převzal pražskou kancelář BM a založil společnost Donath-Burson-Marsteller. Od ledna 2011 změnila firma název na Donath Business & Media. Během své kariéry v oboru PR se Michal Donath etabloval jako uznávaný konzultant v oblasti krizové komunikace. Byl u zrodu Asociace PR agentur (APRA), přednáší na London School of Public Relations. Během své rozsáhlé praxe zastával vedoucí pozice v plánování, zahraničním i domácím obchodě, zemědělství, dopravě a zdravotnictví. Jako pražský dopisovatel amerického časopisu Time a agentury UPI si vytvořil pracovní kontakty se zahraničními a místními sdělovacími prostředky i s českými politiky. Výborná znalost anglického a německého jazyka mu umožnila stát se tlumočníkem předních osobností naší politické scény, mezi něž patřil i dnes už bývalý prezident Václav Havel. Studium na Fakultě zahraničního obchodu Vysoké školy ekonomické v Praze ukončil v roce 1973. Absolvoval také roční stipendijní pobyt na Institutu novinářských věd univerzity ve Vídni.

Josef Šlerka

Managing Director, Ataxo Interactive Josef Šlerka je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, šéf softwarového vývoje ve společnosti Ataxo Interactive a učitel nových médií na Univerzitě Karlově. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům sociálních médií. Kromě vědecké práce mimo jiné zakládal překladatelský časopis Plav, podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka a je členem akademického senátu Univerzity Karlovy.

PhDr. Vojtěch Bednář

Sociolog, odborný publicista, manažerský a mediální poradce, pedagog a spisovatel Pracuje jako odborný poradce – konzultant v oblasti mediální komunikace a manažerských kompetencí, managementu vztahů ve firmách, motivace zaměstnanců a dalších oblastí. Působí také jako lektor, svým jménem nabízí odborné semináře a spolupracuje s řadou vzdělávacích institucí. Je majitelem a provozovatelem portálu Firemní sociolog. Jako vědec se zabývá sociologií politiky (vztahy mezi politikou a médii) a v této oblasti realizuje dlouhodobé studie. Publikuje odborné články a je autorem mnoha knih, působí i jako vysokoškolský profesor. Vojtěch Bednář je členem hospodářské komory ČR, Asociace Malých a Středních Podniků a Živnostníků ČR, Masarykovy České sociologické společnosti, České andragogické společnosti, je poradcem na portálu Vlastní cesta a uživatelem systému nezávislých profesionálů Na volné noze. Narodil se 22. 9. 1979 v Karviné, vystudoval obory sociologie a žurnalistika na FF UP v Olomouci. Mezi jeho koníčky patří rodina, sport a hudba.

PhDr. Alex Röhrich, Ph.D.

Media Director, Ewing PR Alex Röhrich vystudoval Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy obor český jazyk a česká literatura. Od roku 1995 působí jako odborný asistent na Fakultě sociálních věd UK, od roku 2001 externě. V roce 2008 ukončil doktorandské studium mediálních studií na této fakultě a obhájil doktorandskou práci Ideologie, jazyky, texty. Analýza a interpretace textů Rudého práva z roku 1953 a 1975 a Práva z roku 1997, již vydalo Nakladatelství Bor v edici Jazyky a texty. V současnosti se věnuje práci v oboru public relations, spolupracuje s přední českou agenturou Ewing Public Relations. Stále vyučuje na FSV UK kulturu mluveného projevu a rovněž učí na katedře českého jazyka a literatury Přírodovědně-humanitní a pedagogické fakulty Technické univerzity v Liberci, a to kulturu mluveného projevu, základy marketingové komunikace, praktickou stylistiku, stylizaci odborných a publicistických textů a tvůrčí psaní. Mimo to se věnuje hlasové výchově v redakci zpravodajství České televize.

Jiří Prošek

Service Manager, T-Systems Pragonet Vystudoval obor marketingové komunikace Na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Pracuje jako Service Manager v T-Systems Proganet. Zároveň je viceprezidentem Marketingového klubu ČR, sdružení marketingových profesionálů. V marketingu pracuje od roku 1988, kdy pro zaměstnavatele spoluvytvářel koncepci nového ekologického strojírenského oboru. Poté zakotvil v reklamní agentuře Reag. Odtud jeho dráha pokračuje v oboru informačních a komunikačních technologií. Pracoval v marketingu IT společností Konsigna,. Byl marketingovým managerem firem Coda, FCC Folprecht, ve společnosti Logica byl managerem marketingových projektů. U systémového integrátora PragoData pracoval jako ředitel marketingu a u telekomunikační společnosti BroadNet Czech jako Marketing Manager. Má dlouholeté profesní zkušenosti z oblasti marketingu B2B. Mezi jeho koníčky patří cyklistika a vojenství.

Tomáš Macků

Research & Communication Director ČR & SR, Ipsos Tomáš se podílí na dlouhodobých rozvojových projektech s důrazem na implementaci výsledků z výzkumu do marketingových a komunikačních strategií, zodpovídá za public relations, komunikaci a za vztahy s významnými klienty. V oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění pracuje více než 20 let a před r. 2007, kdy nastoupil do Ipsosu, působil v různých výzkumných agenturách (Agma, Agmanova, TNS Factum). Po vystudování VŠCHT Praha ještě před r. 1989 pracoval ve výzkumu a v průmyslu. Je členem výboru České manažerské asociace, České marketingové společnosti, Tuesday Business Network a České pobočky Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj. Věnuje se přednáškové a publikační činnosti.

Lukáš Otevřel

Primář, Reklamní klinika Konceptualista, idealista a optimista. Propojuje PRCAFE a Reklamní kliniku, kde ordinuje, zabývá se všemi disciplínami marketingové komunikace a zejména nová média a online PR jsou jeho doména. Pracuje pro klienty již 12 let, ošetřil kde co: stabilně nejraději pracuje pro české značky, kdy se podařilo ošetřit téměř všechny, které v českém rybníku něco znamenají tedy popořádku: Kooperativa, Dtest, Koryna, Tescoma, Škoda auto, Becherovku, Hamé, VZP, Pilsner Urquell nebo Primeros, ze zahraničních dále Kimberly Clark, Red bull, Heineken, RWE, Hansgrohe... a bylo toho mnohem víc. Kam až paměť sahá. V současnosti se zaměřuje na vlastní projekty - dceru Lolu, a za těch pracovních Výletní kino Smíchov, houseboat PORT X, půjčovnu historických vozů Saloon Exclusive a značku farmářských trhů Zelené trhy.