Porota čtenářů

  • René Nekuda

    Na Literární akademii Josefa Škvoreckého v Praze vystudoval Tvůrčí psaní a publicistiku. Ještě předtím ale jako zahraniční dopisovatel psal články z Keni pro časopis Nový prostor. Po ukončení školy se dostal jako redaktor publicistické sekce do PPF Media a.s., psal reklamní texty a články pro Mlékárnu Tatra Hlinsko s.r.o. Po všech těchto zkušenostech dnes vede jako pedagog kurzy tvůrčího psaní. Dále pořádá kulturní akce, moderuje, úspěchy slaví i v publikační a organizační činnosti.

  • Jitka Němečková

    Nyní si užívá práci pro svůj love brand a z pozice manažerky korporatní komunikace pro CZ a SK je zodpovědná za komunikaci Plzeňského Prazdroje. Působila jako manažerka komunikace Unipetrolu a v krizové komunikaci se zdokonalila na pozici tiskové mluvčí Spolany. Jako ředitelka v Remmarku a CEEC Research vytvářela komunikační a mediální strategie klientů. Na začátku její kariéry stál mediální dům Economia a týdeník Marketing&Media, kam psala o PR a marketingové komunikaci finančního, automo a pivního sektoru. Na Vysoké škole ekonomické v Praze vystudovala mezinárodní obchod a komerční komunikace.


    Porota šéfredaktorů

    • Robert Čásenský

      Vystudoval sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Začal psát v roce 1993 do Českého deníku a přes Denní Telegraf a Lidové noviny, kde dva roky zastával post zástupce šéfredaktora doputoval až do MF DNES. Tam pracoval pět let jako zástupce šéfredaktora a potom jí od roku 2006 vedl jako šéfredaktor. Po vlastnickém boomu v českých médiích se rozhodl funkci šéfredaktora opustit, ale jelikož stále věří, že i přes to všechno má smysl dělat kvalitní žurnalistiku, založil v roce 2014 magazín Reportér.

    • Václav Sochor

      Vede komunikaci skupiny Tipsport. V letech 2014-16 byl konzultantem a tiskovým mluvčím PR agentury Bison & Rose, odkud přišel z pozice publishera B2B titulů a šéfredaktora týdeníku Marketing&Media ve vydavatelství Economia. Předtím dva roky vedl zpravodajskou stanici Rádio Česko, přičemž v Českém rozhlasu pracoval od roku 2010. V 90. letech začínal v redakci zahraničního zpravodajství tehdy nově vzniklé televize Nova, dalších 11 let strávil v BBC v Londýně a Praze. Vedl také časopisy Barlife a Travelfocus, v letech 2007 až 2009 byl šéfredaktor odborného B2B titulu Strategie, rovněž v té době uváděl autorský magazín Z1 Marketing v televizi Z1, moderoval pořad Média a svět v ČT. Byl programovým ředitelem prvního pražského mezinárodního reklamního festivalu PIAF. Na Univerzitě Karlově v Praze vystudoval politické vědy.

    • Filip Rožánek

      Mediální analytik, novinář a odborník na nová média. Od července 2015 je šéfredaktorem oborového týdeníku Marketing&Media, předtím připravoval obsahové speciály pro web Hospodářských novin. Více než osm let pracoval v Českém rozhlase, kde prošel pozicemi od webeditora, přes vedoucího internetové redakce až po strategického analytika. Ve veřejnoprávním rádiu připravil reformy internetového zpravodajství a dětského vysílání. Za inovativní projekt „Srpen 1968 na sociálních sítích“ získal v roce 2014 Novinářskou cenu.

    • Kateřina Straková

      Jako redaktorka, zodpovědná za informace z marketingu a kreativy, posledních šest let působí v mediální agentuře PHD – Mediaguru.cz. Od roku 2009 studovala epistemologii na Univerzitě v Lausanne ve Švýcarsku. Svou kariéru začala roku 2008 jako atašé v Ženevě, a poté se dostala na pozici PR manažera ve švýcarské nadaci Etoile d’Azur, kde pracovala necelé dva roky. Vystudovala českou a francouzskou filologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.

    • Nikita Poljakov

      Sedm let života v Rusku, téměř dvě dekády v České republice, čtyři roky ve Velké Británii. Razantní přeměny ekonomických kultur těchto zemí byly pro něho zásadní. Jejich jednotlivé příběhy ho totiž přivedly k žurnalistice. Během studií na pražské žurnalistické fakultě proto začal popisovat české byznysové prostředí prostřednictvím deníku Hospodářské noviny. Tuto praxi získává přes šest let. Akademické znalosti v oboru několik let paralelně prohluboval na londýnských univerzitách, naposledy na London School of Economics and Political Science. Tam se učil porozumět ekonomickým a politickým hodnotám, které naše společnosti formují. Své vzdělání uplatňuje v médiích, v současnosti jako zástupce šéfredaktora Hospodářských novin.


      Odborná porota

      • Michal Donath

        Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let vystudoval komunikaci a žurnalistiku na Univerzitě ve Vídni a Vysokou školu ekonomickou v Praze. Od osmdesátých let pracoval jako manažer v menších firmách a v roce 1991 nastoupil ve firmě Burson-Marsteller v Praze, kde působil 7 let jako generální ředitel, poté se stal i jejím majitelem. Po dvanácti letech odešel a stal se generálním ředitelem Donath Business & Media, poskytující služby v oblasti PR.

      • Pavel Košek

        Jako PR a komunikační manažer působil během patnácti let v řadě klíčových pozic v Centrum.cz, Euronews, Provident Financial, Státním fondu životního prostředí a Teva Pharmaceuticals. Podílel se na řadě významných komunikačních projektů, například ve funkci předsedy Mediální komise v České asociaci farmaceutických firem (projekt Teleapatyka) či v roli tiskového tajemníka Česko-izraelské smíšené obchodní komory (produkce Bulletinu ČISOK, organizace a medializace Ceny Arnošta Lustiga). Od roku 2013 pracuje jako manažer pro veřejné záležitosti pro telekomunikační firmu Vodafone. Jeho studia byla stejně pestrá jako pracovní historie. Po maturitě vystudoval Policejní akademii v Praze, poté Veřejnou a sociální politiku a návazně i obor Žurnalistika na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. S vyznamenáním absolvoval London School of PR.

      • Roman Frkous

        Od roku 2011 šéf marketingu a komunikace a konzultant ve firmě Siemens. Předtím pracoval 4 roky jako vedoucí komunikace v jedné z předních českých bank GE Money. Začínal u firmy Vodafone, kde v letech 2000 až 2006 pracoval na postě PR manažera. Celý život se zabývá finančními službami. Vystudoval Univerzitu Palackého v Olomouci.

      • Tomáš Macků

        V oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění pracuje už více než 25 let. Působil v různých výzkumných agenturách, v roce 2007 nastoupil do Ipsosu, nyní je ve funkci Research & Communication Director. Je členem České manažerské asociace, České marketingové společnosti, Tuesday Business Network a České pobočky Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj. Podílí se na dlouhodobých rozvojových projektech, zodpovídá za Public Relations, komunikaci a za vztahy s významnými klienty, věnuje se i tématům CSR.

      • Jitka Vysekalová

        V první polovině devadesátých let založila vlastní výzkumnou agenturu Marktest pro kvalitativní výzkum trhu. V roce 1993 položila základy k dlouhodobému výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě. V současné době se věnuje především poradenské a přednáškové činnosti. Důležitou součástí její profesní dráhy je dlouholetá práce pro Českou marketingovou společnost (ČMS), kterou založila a v současné době je její prezidentkou. Je členkou řady odborných porot a redakčních rad. Je autorkou řady odborných publikací jako např. Psychologie reklamy, Chování zákazníka, Emoce v marketingu atd. Vystudovala psychologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, kde získala i titul Ph.D., postgraduál na Fakultě sociálních studií Univerzity Karlovy v Praze a docenturu získala na VŠB v Ostravě.

      • Jan Binar

        Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Ještě při studiu v roce 1993 začal pracovat v jedné z předních komunikačních agentur McCann Worldgroup Prague, kde je dnes výkonným ředitelem. Od roku 2012 je také prezidentem Asociace komunikačních agentur (AKA). S asociací vede komunikaci s UMPRUM, aby v Praze vznikl vysokoškolský obor, který by kreativce vzdělával v základních disciplínách. Škola by tomu byla otevřená, protože by to zvýšilo možnost uplatnění jejích absolventů na trhu práce.

      • Patrik Schober

        Vystudoval mezinárodní vztahy a sociální komunikaci. Svou kariéru začal ve vydavatelství Computer Press. Zakladatel a ředitel PRAM Consulting, člen výkonné rady APRA a předseda Worldcom PR Group EMEA, pravidelně přednáší na pražské VŠE a odborných konferencích.


        Online porota

        • Alena Oswaldová

          Ve dne digitální stratég, v noci ilustrátorka. Již čtvrtým rokem pracuje na tom, aby se Nestlé rozvíjelo v oblastí on-linu. Nové trendy a také globální perspektivu největší potravinářské společnosti načerpala v rámci rozvojového programu Digital Acceleration Team ve švýcarské centrále. Před Nestlé si vyzkoušela práci ve start-upu DámeJídlo, kde se za pár měsíců naučila tolik, co jinde za rok. Dva roky byla odpovědná za strategii sociálních sítí společnosti Telefónica O2. S on-linem začínala ještě ve společnosti Henkel, kde působila celkem sedm let – tři roky jako Brand Manager v divizi Kosmetika a čtyři roky v oddělení Korporátní komunikace. Práce i studium (Žurnalistika a Mediální studia) ji trénují předevšim v psaném projevu, ale poslední dobou se nejraději věnuje vizuální komunikaci – ilustraci a grafickému designu.

        • Tomáš Jindříšek

          Partner a spoluzakladatel agentury Dark Side. Před tímto postem působil deset let jako ředitel OgilvyInteractive, internetové divize mezinárodní reklamní sítě Ogilvy. Je rovněž předsedou představenstva Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ). Marketingové komunikaci a internetu se profesionálně věnuje od roku 1997, kdy začínal jako manažer v McDonald’s. Pravidelně přednáší a publikuje, působí jako člen řady odborných porot a aktivně se zapojuje do projektů pro významné firmy. Je certifikovaným koučem u mezinárodní koučovací federace (ICF). Působí jako předseda představenstva neziskové organizace Jahoda a je duchovním otcem projektu Darujspravne.cz.

        • Rudolf Kvíz

          Rudolf se marketingové komunikaci na sociálních sítích věnuje posledních 8 let. Před
          svým příchodem do Konektor Social působil ve firmách Socialbakers, Ogilvy Public
          Relations a GE Money Bank. V Socialbakers byly náplní jeho práce zejména měření a analýza sociálních sítí, marketingové kampaně, komunikace a produktový marketing. V Konektor Social se kromě vedení týmu věnuje vytváření digitálních komunikačních strategií pro sociální sítě a obsahovému marketingu.

        • Pavel Fuchs

          Spoluzaložil manGoweb a v tomto marketingovém doupěti i zůstal. Navíc dělá UX designéra a své schopnosti využil při organizaci WebExpo 2014, největší web designové konference ve střední Evropě. Pro ČT24 předesignoval zpravodajský portál.

        • Martin Pistulka

          Martin pracoval 7 let na onlinovém magazínu Čilichili, se kterým se dostal až na hranici milionu čtenářů měsíčně. Před dvěma roky odešel z Boomerang Publishing, aby se staral o veškerý obsah v agentuře Bubble. Na starosti má mimo jiné klienty jako je McDonald’s, Sazka, Pernod Ricard, Tchibo nebo Philips. Na peďáku vystudoval dějepis, ale učil jen jedno pololetí. Hodně čte, hraje fotbal, má dítě a jen 5 fotek na Instagramu.


          Porota tvůrců

          • Lukáš Blažek

            Obchodní ředitel R MEDIA, spol. s r.o. vystudoval Českoslovanskou akademii obchodní Dr. Edvarda Beneše. Začínal jako junior accountant v Nokia Siemens Networks a přes účtování a reporting v Monster Worldwide, působení na kapitálových trzích v BFC Capital a Effective Investment a.s., projektové řízení offshore struktur v Peskim, s.r.o., se dostal až k přípravě tematických příloh jako projektový manažer Mediaplanet s.r.o., kde připravoval například přílohy Outsourcing a Mobilní technologie a v oblasti content marketingu již zůstal. Před svou současnou pozicí pracoval v mediální skupině MAFRA, a.s. kde se podílel na projektech pro drogerii Teta, EXPO 2016, Hospodářskou komoru hl.m. Prahy a mnoho dalších.

          • Helena Křesinová

            Zakladatelka a majitelka Salt & Pepper Agency, content marketingové agentury specializující se na on-line a off-line publishing (firemní tištěná i digitální periodika, web content, komunikační strategie a kampaně), vystudovala klasickou filosofii a anglickou filologii na FF UP v Olomouci. Je matkou tří dětí a v současnosti se věnuje strategickému řízení firmy i jednotlivých projektů, tvorbě nových konceptů, soukromým konzultacím a koučingu a vlastní vydavatelské činnosti. K historicky nejvýznamnějším klientům agentury patří Makro ČR/Metro SR, Marionnaud ČR a SR, Globus, Procter & Gamble, PRE, Erste Premier, UniCredit Bank, Interspar, Avon, Rossmann, Lagris atd.

          • David Novák

            Ředitel agentury ENTRE s.r.o. a člen prezidia AKA. Má 19 let praxe v komunikačních agenturách zaměřených na publishing, nadlinkovou a podlinkovou komunikaci, a to v oblasti marketingu a propagace. Zaměřuje se na portfolio analýzy, analýzy spotřebního chování a nákupního cyklu. Vytváří komunikační strategie značek pro významné zadavatele České republiky, přednáší témata zaměřená na marketingovou komunikaci.

          • Milan Sypěna

            Péči o značky se věnuje už víc než 20 let. Zkušenosti sbíral v různých agenturách a grafických studiích na kreativních postech v Čechách a na Slovensku. V roce 2003 nastoupil do agentury Entre, kde 12 let zastával post kreativního ředitele. Od roku 2015 pracuje na volné noze. Své snažení v posledních letech věnoval hlavně úkolům v oblasti firemních periodik, výročních zpráv, firemních publikací, obalovému designu a problematice tvorby logotypů a jednotného vizuálního stylu. Z množství projektů, na kterých se dosud podílel výtvarným řešením, je možné z poslední doby uvést např. práce pro společnosti Hypoteční banka, Amazon, Makro, Oriflame, TrustWorthy Investments, Komerční banka, Procter & Gamble, Česká pošta, Philip Morris, Unipetrol, Siemens, Skanska a další. Řada prací pro jmenované klienty byla oceněna v profesních soutěžích.

          • Jiří Weiner

            Profesionál tištěných i online publikací, časopisů a knih. V těchto a souvisejících oblastech, jakou jsou veletrhy, reklama, distribuce a logistika, poskytoval poradenské služby. V nedávné době začal s prací ve vydavatelství Vltava-Labe-Press a v České distribuční, přičemž i vyučuje žurnalisty související vydavatelské obory. Mír a Svoboda nejsou jen názvy přání českých Miss, ale i místa působení začátku jeho kariéry. Působil také v Lidových novinách, v České typografii a dlouhých 10 let v Economii. Další 3 roky také jako konzultant pracoval pro klienty Tablet Media. Jako člen se zapojuje ve sdruženích Náplava Sázavy, OKAP Theatre a Mountain Synagogue v Hartmanicích.